Introduction to media science: Theory and method
Study plans 2016-2017
-
IMT2651
- 10 ECTS
Expected learning outcomes
See Norwegian version.
Topic(s)
- Spoken and written language
- Printing and the coming of a literate and political public sphere
- The nineteenth century's media innovations
- Media development in the twentieth century
- Convergence and divergence
- Structures and genres in digital media
- The digital-literate institution
- Hypertextuality
- Interactivity
- Multimediality
Teaching Methods
Lectures
Group works
Form(s) of Assessment
Other
Form(s) of Assessment (additional text)
Individual semester assignment
Grading Scale
Alphabetical Scale, A(best) – F (fail)
External/internal examiner
Internal examiner
Coursework Requirements
Yes.
Teaching Materials
(will be revised within semester start)
Artikler og bokkapitler
- Orgeret, Kristin Skare (red.) (2012) Norske Medier – journalistikk, politikk og kultur, Cappelen Damm Høyskoleforlaget.
- Østbye H, Helland K, Knapskog K, Hillesund T (2007) Metodebok for mediefag, Fagbokforlaget
Additional information
Emnet er kun tilgjengelig for Bachelor i mediedesign.
Aktuelle tidsskrift i HiGs bibliotek:
- Convergence, Information, communication and society, New Media & Society, Norsk Medietidsskrift, Visible Language, Visual Communication
Aktuelle klassenummer i HiGs bibliotek:
- 070–, 302.23, 303.4833–
Aktuell støttelitteratur:
- Crowley, David and Paul Heyer (2010). Communication in history: Technology, culture, society.Sixth edition. Boston: Pearson
- Curran, James; Natalie Fenton and Des Freedman (2012). Misunderstanding the internet.London and New York: Routledge
- Eliot, Simon and Jonathan Rose (eds) (2009). A companion to the history of the book. Chichester: Wiley-Blackwell
- Engebretsen, Martin (2001). Nyheten som hypertekst: Tekstuelle aspekter ved møtet mellom en gammel sjanger og ny teknologi. Kristiansand: IJ-forlaget
- Engebretsen, Martin, red. (2010). Skrift, bilde, lyd: Analyse av sammensatte tekster. Kristiansand: Høyskoleforlaget
- Eriksen, Trond Berg (1987). Budbringerens overtak: Perspektiver på skriftkulturen. Oslo: Universitetsforlaget
- Gripsrud, Jostein (2011). Mediekultur, mediesamfunn.4. utgave. Oslo: Universitetsforlaget
- Haugsbakk, Geir (2010). Digital skole på sviktende grunnlag. Oslo: Gyldendal Akademisk
- Vagle, Wenche, Margareth Sandvik og Jan Svennevig (1993). Tekst og kontekst: En innføring i tekstlingvistikk og pragmatikk. Oslo: Landslaget for norskundervisning / Cappelen