Bachelor dissertation - IDT Design
- TEK3911 - 20 ECTS

Prerequisite(s)

Bestått 90 studiepoeng fra studieprogrammets 1. og 2.år.

Expected learning outcomes

Students are expected:
- to execute a larger independent task of interdisciplinary nature with relation to industrial design and management
- to plan, find solutions and document them
- to comprehend the advantages and disadvantages of working in a team
- to understand the importance of making and following of plans of work
- to become accustomed to methods of science and with an ability to assess different alternatives

Topic(s)

Fagets emner: Oppgaven skal ta utgangspunkt i en realistisk og faglig relevant problemstilling, og legges opp slik at kunnskap og ferdigheter fra flere fagområder i studiet benyttes.

Teaching Methods

Project work
Tutoring

Form(s) of Assessment

Oral presentation
Evaluation of Project(s)

Grading Scale

Alphabetical Scale, A(best) – F (fail)

External/internal examiner

Brukes ekstern sensor fra oppdragsgiver i tillegg til interne. Det brukes to interne sensorer når HiG er oppdragsgiver.

Teaching Materials

Knut Halvorsen: En innføring i vitenskapelig metode. ISBN: 8270377945 eller Morten Stene- Vitenskapelig forfatterskap ISBN82-463.0016-4