E-learning methodology
2012-2013
-
K1159
- 5 ECTS
Prerequisite(s)
Generelle ferdigheter i bruk av pc, kontorprogrammer og Internett
Expected learning outcomes
Etter fullført emne skal studenten
• Redegjøre for grunnleggende forståelse for de pedagogiske prinsipper som ligger til grunn for læring via nett
• Kunne reflektere over eget pedagogisk ståsted opp mot læring via nett, og hvordan en systematisk kan nærme seg mulighetene som læring via nett gir.
• Forklare hvordan en planlegger og organiserer læringsaktiviteter hvor internett er aktivt i bruk
• Utvikle egne læringsaktiviteter hvor internett er aktivt i bruk
Topic(s)
Emnet gir en grunnleggende innføring i likheter og forskjeller mellom tradisjonell klasseromsbasert pedagogikk og læring via nett. Nettpedagogikk-begrepet defineres og avklaringen blir grunnlaget for hvordan en analyserer, planlegger, utvikler og gjennomfører nettbaserte kursopplegg
Teaching Methods
Other
Teaching Methods (additional text)
Emnet gjennomføres i sin helhet nettbasert. Det legges meget stor vekt på egenaktivitet og at studenten arbeider med de oppgavene som gis. Det gis felles veiledning via webkonferanse til fast tid en gang i uken.
Form(s) of Assessment
Portfolio Assessment
Form(s) of Assessment (additional text)
Studenten skal levere inn fire innleveringsoppgaver og et refleksjonsnotat.
Innleveringer:
Det gis 4 oppgaver i løpet av emnet, hvor samtlige skal være godkjent. Det gis en uformell tilbakemelding etter hver innlevering, med anledning til å forbedre om nødvendig.
Refleksjonsnotat:
Studenten skal levere et refleksjonsnotat på ca 1 side på læringsprosessen i emnet.
Endelig karakter settes på grunnlag av en helhetsvurdering av disse elementene.
Grading Scale
Pass/Failure
External/internal examiner
Intern sensor
Coursework Requirements
- Deltakelse i asynkone og synkrone aktiviteter: Som deltakelse regnes egne innlegg/forespørsler og svar på andres innlegg.
- Tilstedeværelse på minst en webkonferanse med veiledning
Teaching Materials
Se egen pensumliste for studiet